Domů Články Centrální registr administrativních budov stál 550 milionů, údaje v něm jsou chybné

Centrální registr administrativních budov stál 550 milionů, údaje v něm jsou chybné

Centrální registr administrativních budov (CRAB) stál 550 milionů korun. Údaje v něm však vykazují vysokou chybovost a nespolehlivost, přitom má CRAB státu lépe spravovat majetek. Vyplývá to ze zveřejněných výsledků kontroly Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ), který se zaměřil na provoz a využití státních nebo státem užívaných nemovitostí v letech 2014 až 2015. Kontrolovány byly Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových (ÚZSVM) a ministerstvo vnitra. Z výsledků kontroly NKÚ vyplývá, že CRAB zásadní úspory nepřináší a vedení jednoho objektu vyjde na neuvěřitelných 27 tisíc korun.

Odhady ÚZSVM o stamilionových úsporách používání CRABu byly nadhodnocené

Podle ÚZSVM se meziročně celkově snížily výdaje na provoz státem užívaných budov o 409 milionů korun a jedním z hlavních důvodů mělo být právě využívání CRAB. Vycházelo se při tom ze srovnání údajů v registru za roky 2014 a 2015. Kontroloři NKÚI však zjistili, že takový výsledek je zkreslen o více než 520 milionů korun právě již zmíněným zadáním neúplných výdajů a k úsporám v této výši nedošlo. ÚZSVM pak také uvedl, že se v roce 2015 přímo díky jeho krokům a využívání CRAB podařilo ušetřit 87 milionů korun. NKÚ zjistil, že činností ÚZSVM a využitím údajů z CRAB se ušetřilo nanejvýš 26 milionů korun.

Vedení jednoho objektu v systému CRAB vyjde na 27tisíc korun

Jedním z důvodů vzniku CRAB byla snaha zpřístupnit kompletní informace o majetku na jednom místě. Do roku 2015 CRAB obsahoval údaje zhruba o 3 800 státních nebo státem využívaných budovách z celkových přibližně 40 000 státních objektů. Ministerstvo vnitra ale v roce 2016 využilo zákonné možnosti vyjmout z CRAB údaje o většině svých evidovaných budov, čímž se počet objektů v registru snížil zhruba na 2 700. Vytvoření a provoz CRAB vyšlo přitom v letech 2010 až 2016 na více než 550 milionů korun. Jeho roční provoz stojí 70 milionů korun, takže vedení jednoho objektu v registru vycházelo za rok 2016 po přepočtu přibližně na 27 tisíc korun.

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

Projekty Smart City jsou napojeny na lidi z ANO
5.10.2018
Agenda Smart City na pražském magistrátu je i nadále...
MPSV by mohlo po exnáměstkovi Šiškovi vymáhat škodu, netuší ale kolik
5.10.2018
V loňském roce poslal soud bývalého náměstka z...
Malá domů v IT zakázkách na Praze 7, za 8 let proteklo přes IT zakázky 140 milionů
1.10.2018
Na radnici Prahy 7 mezi roky 2006 až 2014 zřejmě...
Informujte se o novinkách pro zadavatele veřejných zakázek na bezplatných webinářích
19.9.2018
Přihlaste se na bezplatné webináře a seznamte se s...
Ministerstvo financí zadá tendr za 18 milionů na provoz IS Státní pokladny firmě ATOS IT bez soutěže
13.9.2018
Server eGov.cz má k dispozici materiál schválený...

Diskuse

comments powered by Disqus