Domů Články Malé firmy neumějí využívat data ze svých webů, zákazníci odcházejí

Malé firmy neumějí využívat data ze svých webů, zákazníci odcházejí

Nejen pro státní instituce je důležitá webová prezentace. Přestože dnes již malé firmy a živnostníci internetovou prezentaci již běžně používají, jen málo z nich umí z dat, která návštěvníci na webu zanechají, vyčíst informace pro zlepšení svého on-line byznysu nebo propagace. Z chování návštěvníků mohou podnikatelé vyčíst, že na jejich stránkách nenašli to, co hledali, nebo že se v nich ztrácejí. Pokud však firma takové signály dlouhodobě ignoruje, mohou zákazníci přejít ke konkurenci.

„Vysoká míra okamžitých odchodů, takzvaných bounce rate, bude naznačovat několik věcí, mezi které patří mimo jiné nerelevantní vstupní stránky vzhledem k dotazu, špatný design nebo dlouhá dobu načítání stránky. Je vhodné sledovat bounce rate u všech stránek webu a zaměřit se na optimalizaci těch s největší mírou okamžitého opuštění,“ uvedl Martin Eckstein, konzultant společnosti LCG New Media.

Data mohou ukázat na problém a eliminovat ztátu zákazníka

Pokud například malé firmy ignorují vysoká čísla u obou zmíněných ukazatelů, mohou zbytečně přicházet o zákazníky.

Společnost Google nedávno obohatila službu Adwords o nový nástroj, jenž má uživatelům a především inzerentům zjednodušit vytváření přehledů PPC kampaní. Malé firmy a živnostníci mohou využívat také další nástroje, které jsou přizpůsobené tomu, aby byly jednoduché a nevyžadovaly angažování specializovaných expertů nebo agentur. Pro vytváření a správu reklam na webu slouží například aplikace AdWords Express. „Vytváření a správa úspěšných reklam nutně nevyžaduje pokročilé dovednosti a nezabere příliš mnoho času. Pro vlastníky malých a středních firem může být AdWords Express tím pravým řešením, protože nastavení reklamy zabere pouze pár minut,“ uvedl pro server businessinfo.cz Pavel Jaška, analytik Google.

Google připravuje další vylepšení

Nedávno ukončil betatestování nového nástroje Google Data Studio. „Pomocí tohoto nástroje si budou firmy moci vytvořit interaktivní panely pro marketéry či své vlastníky. Při napojení na systém reklam Google se to dá využít pro zjednodušení reportingu PPC kampaní. Firmy mohou získat všechny podrobné informace, které jsou k dispozici v rozhraní reklam Google, ve formátu a stylu, které si zvolí. Tento nástroj vnímáme jako zásadní nejen pro firmy, ale také pro reklamní agentury poskytující své služby vícero klientům,“ doplnil Pavel Jaška.

Zdroj: businessinfo.cz

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

Budou mít elektronické petice stejnou váhu jako papírové?
14.6.2019
Petiční výbor Poslanecké sněmovny projednal novelu...
Senát schválil odklad e-neschopenky, čeká se už jen na podpis prezidenta
13.6.2019
Senátoři včera schválili odklad startu projektu...
Elektronickému stavebnímu deníku dala vláda naději
11.6.2019
Vláda dala včera neutrální stanovisko návrhu na změnu...
Ministryně Maláčová jmenovala nové náměstky, náměstkem pro ICT bude Jan Baláč
4.6.2019
Ministryně práce a sociálních věcí Jana Maláčová (ČSSD)...
ČD - Telematika dále posiluje wi-fi na nádražích, spojila síly s největší světovou sítí Fon
31.5.2019
Přístup k bezdrátové síti wi-fi na vybraných nádražích...

Diskuse

comments powered by Disqus