Domů Články Nový Portál občana spuštěn, v nabídce je 37 online služeb státu, další budou přibývat postupně

Nový Portál občana spuštěn, v nabídce je 37 online služeb státu, další budou přibývat postupně

Ministerstvo vnitra spustilo v neděli 8. července 2018 na Portálu veřejné správy (www.gov.cz) do ostrého provoz nový Portál občana, který se má v budoucnu stát bránou ke všem elektronickým službám státu. Pomocí eObčanky se bude moci každý jednoduše přihlásit k jednotlivým službám státu, kterých je v současnosti 37. Občané tak budou moci získat online např. informace o pracovní neschopnosti, potvrzení o bezdlužnosti, výpis z rejstříku trestů nebo veškeré údaje týkající se služeb sociálního zabezpečení. Další služby budou postupně přibývat.

V budoucnu budou mít občané přes Portál občana možnost zabezpečeně a s důvěrou komunikovat na dálku se všemi orgány státní správy, úřady obcí, měst, a dokonce i s orgány EU.

Občané podle představ ministrerstva vnitra mají mít do budoucna možnost vyřídit vše, co potřebují, bez zbytečného čekání a průtahů, a to nejen na počítači, ale i prostřednictvím mobilní aplikace.

Digitalizace veřejné správy není volbou, ale nutností. Pokud má stát fungovat efektivně, musí využívat nástroje a metody 21. století, což spočívá i v tom, že spolu jednotlivé systémy musejí umět komunikovat a sdílet informace mezi sebou na dálku,“ řekl při představení Portálu občana ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD). „Aktuálně je v ČR zaregistrováno 7 722 informačních systémů veřejné správy. Pokud by spolu všechny sdíleně využívaly již vytvořené služby a získaná data, ušetřili bychom si všichni hodiny přenášení papírů mezi úřady a stání ve frontách a stát i občan by ušetřil nemalé náklady,“ doplnil dále Hamáček.

Teprve s účinností nového zákona o elektronické identifikaci se od 1. července 2018 mohly jednotlivé úřady se svými službami do portálu začít připojovat. První týden byl kvůli bezpečnosti systému věnován testování, do ostrého provozu byl systém spuštěn v neděli 8. července 2018.

Portál občana aktuálně nabízí 37 elektronických služeb, ke kterým se občan může přihlásit díky eObčance. Ta umožňuje jednak prokázání totožnosti online, ale zaručuje zároveň nejvyšší možnou bezpečnost. Občan tak může bez chození na úřad získat např. eRecept, vyřídit si neschopenku, zjistit informace o svém důchodu nebo si vyjet výpis z rejstříku trestů. Další služby budou přibývat postupně,“ vysvětlil náměstek ministra vnitra pro informační a komunikační technologie Jaroslav Strouhal.

Zdroj: mvcr.cz

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

Česká pošta své povinnosti za rok 2017 plnila, přesto musel ČTÚ několikrát udělit pokutu
12.7.2018
Povinnosti jsou držiteli poštovní licence dány zejména...
Řidiči Uberu budou muset od října používat EET, časem dopadne povinnost na všechny taxikáře
4.7.2018
Řidiči, kteří se budou chtít připojit k Uberu, budou...
Datové schránky už přenesly přes půl miliardy zpráv, vnitro chystá navýšení velikosti některých datových zpráv
3.7.2018
V Česku fungují datové schránky už 9 let a zájem o ně...
Ministr práce a sociálních věcí představil své priority i nového náměstka pro IT
3.7.2018
Nový ministr práce a sociálních věcí Petr Krčál dnes...
Řidičské průkazy nově vyřídíte na kterémkoliv úřadu obce s rozšířenou působností
2.7.2018
Od letošního července začaly platit novinky, které...

Diskuse

comments powered by Disqus