Domů Články Novým provozovatelem mýtného systému má být od roku 2020 CzechToll a SkyToll

Novým provozovatelem mýtného systému má být od roku 2020 CzechToll a SkyToll

Zadávací řízení na veřejnou zakázku s názvem Systém elektronického mýta má svého vítěze. S cenou 10,75 miliard korun mají deset let vybírat a spravovat mýtné na dálnicích a silnicích I. třídy firmy CzechToll a SkyToll. Rozhodlo o tom Ministerstvo dopravy na základě doporučení komise, která hodnotila celkem čtyři nabídky. Nyní běží lhůta na podání námitek ostatních účastníků zadávacího řízení, rozhodovat o možnosti podepsat s vítězem smlouvu bude ještě také Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Dá se však předopkládáat, že do tendru může ještě zasáhnout antimonopolní úřad.

Ministerstvo dopravy vypsalo tendr na provozovatele mýtného systému po roce 2019 loni v červnu v parametrech požadovaných vládou. Předběžné nabídky čtyř kvalifikovaných uchazečů ukázaly podle ministerstva, že zadávací podmínky byly stanoveny srozumitelně a umožňovaly uchazečům podání nabídek.

Smlouvu s novým provozovatelem chce ministerstvo dopravy uzavřít do podzimu letošního roku. Dodavatel pak bude mít 14 měsíců na převzetí, testování a spuštění systému elektronického mýta od ledna 2020.

Sdružení firem vítězí s cenou 10,75 miliard korun bez DPH a provozovat by mělo mýtný systém od roku 2020 dalších deset let

Předpokládaná hodnota na dodávku a desetiletý provoz systému elektronického mýta včetně rozšíření zpoplatněné sítě o 900 km byla v zakázce vyčíslena na 29 miliard korun, což odpovídá cenám, za které mýtné zajišťuje stávající provozovatel.

"Na základě doporučení hodnotící komise Ministerstvo dopravy vybralo konsorcium firem CzechToll a SkyToll i na základě závěrů projektového manažera, který posoudil předběžnou nabídku a doporučil ji jako nejvýhodnější, bezchybnou a schopnou mýtný systém provozovat. CzechToll a SkyToll zároveň doložily všechny informace a doklady před uzavřením smlouvy v souladu se zákonem o zadávání veřejných zakázek. Podle zákona tedy nic nebránilo tomu určit vítěze tendru,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.

Dneškem ovšem výběrové řízení na provozovatele systému elektronického mýta ještě nekončí

"ÚOHS přezkoumává celý tendr a zatím nesmíme uzavřít smlouvu s vítězem. Zároveň lze očekávat, že neúspěšní uchazeči podají proti výběru nejvýhodnější nabídky námitky. Pokud nebude zadávací řízení zrušeno, očekáváme na podzim podepsání smlouvy tak, aby měl nový provozovatel 14 měsíců na přípravu a následné převzetí systému elektronického mýta,“ dodává ministr Ťok.

Zdroj: mdcr.cz

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

Tendr na mýto v ohrožení: mohl manipulovat ÚOHS s flash disky se zadáním?
27.4.2018
Spor o tendr na mýro začíná nabírat na obrátkách....
Kapsch podal dle očekávání námitky proti výsledkům mýtného tendru, kde neuspěl
26.4.2018
Společnost Kapsch ve středu podala námitky proti...
ÚOHS v brzké době rozhodne o dalším osudu tendru na mýto
25.4.2018
Výběr nového provozovatele elektronického mýta jde po...
Soud v kauze OKsystem znovu uznal vinu pro exnáměstka Šišku, proč vyjde bez trestu?
23.4.2018
Soud opět uznal bývalého prvního náměstka ministerstva...
MPSV podalo opět trestní oznámení na předchozí vedení za další IT zakázky
20.4.2018
Ministerstvo práce a sociálních věcí (MPSV) reagovalo...

Diskuse

comments powered by Disqus