Domů Články Plánovaná 5 denní odstávka systému datových schránek proběhne na přelomu roku

Plánovaná 5 denní odstávka systému datových schránek proběhne na přelomu roku

V termínu 29. 12. 2017, 16:00 hod. - 2. 1. 2018, 16: 00 hod. proběhne plánovaná odstávka systému datových schránek, která je nutná z důvodu obnovy technologické infrastruktury dodavatelem služeb. V tuto dobu nebude možné využívat datové schránky ani související služby.

Na konci roku nebude možné přihlašovaní do datových schránek

Nebude možné se do datové schránky přihlásit, a tudíž nebude možné ani přijímání nebo odesílání datových zpráv. Všechna podání, která je nutné vyřídit do konce roku 2017, je třeba uskutečnit nejpozději do pátku 29. 12. do 16 hod.

"Až do 16 hod. v úterý 2. 1. 2018 budou zcela nedostupné i služby, které pro ověření totožnosti žadatele využívají přihlašovací údaje do datové schránky uživatele. Mezi ty patří např. portály Finanční správy, České správy sociálního zabezpečení nebo služby CzechPOINT@home, které na Portálu veřejné správy nabízejí možnost získat do datové schránky elektronické výpisy (např. z Rejstříku trestů, bodového hodnocení  řidiče a další). Na žádném ze 7 247 kontaktních míst Czech POINTAsistované místo výkonu veřejné správy,kde lze zažádat o výpis z veřejných i neveřejných rejstříků, podat podání, zažádat o datovou schránku, či provést autorizovanou konverzi na žádost.
nebudou dostupné služby, jako je zřízení nebo znepřístupnění datové schránky, ale ani služby autorizované konverze s možností zaslání nebo vyzvednutí, které nabízí služba Úschovny systému Czech POINTAsistované místo výkonu veřejné správy,kde lze zažádat o výpis z veřejných i neveřejných rejstříků, podat podání, zažádat o datovou schránku, či provést autorizovanou konverzi na žádost.
. V době odstávky rovněž nebude možné uveřejnit žádné dokumenty v Registru smluv ani na Portálu veřejné správy."
, uvádí ministerstvo vnitra v tiskové zprávě.

Informační systém datových schránek funguje od roku 2009 a aktuálně je nezbytný přechod na novou infrastrukturu

V této souvislosti je třeba učinit všechny potřebné kroky, díky kterým bude zachována maximální bezpečnost systému a integrita dat. Pro podání, které je nutné provést v průběhu odstávky, je možné použít email opatřený uznávaným elektronickým podpisem odeslaný na elektronickou podatelnu úřadu.

Zdroj: mvcr.cz

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

Koncept eNeschopenek se opět změní a zdrží se - tentokrát o dva roky
23.5.2018
Elektronické neschopenky jsou horké politické téma....
Piráti řešili digitalizaci státní správy na semináři v Jihlavě
22.5.2018
Předseda Pirátů Ivan Bartoš se z pozice předsedy Výboru...
Digitální veřejné služby v Česku podle DESI, i přes mírný pokrok jsme na chvostu Evropy
21.5.2018
Evropská komise vydala takzvaný Index digitální...
Česko má podle EU dobré pokrytí LTE, ale slabší broadband
21.5.2018
Evropská komise vydala takzvaný Index digitální...
S novým ředitelem pošty přijde personální zemětřesení ve vrcholném vedení
17.5.2018
V polovině června nastoupí nový generální ředitel České...

Diskuse

comments powered by Disqus