Domů Články Plánovaná 5 denní odstávka systému datových schránek proběhne na přelomu roku

Plánovaná 5 denní odstávka systému datových schránek proběhne na přelomu roku

V termínu 29. 12. 2017, 16:00 hod. - 2. 1. 2018, 16: 00 hod. proběhne plánovaná odstávka systému datových schránek, která je nutná z důvodu obnovy technologické infrastruktury dodavatelem služeb. V tuto dobu nebude možné využívat datové schránky ani související služby.

Na konci roku nebude možné přihlašovaní do datových schránek

Nebude možné se do datové schránky přihlásit, a tudíž nebude možné ani přijímání nebo odesílání datových zpráv. Všechna podání, která je nutné vyřídit do konce roku 2017, je třeba uskutečnit nejpozději do pátku 29. 12. do 16 hod.

"Až do 16 hod. v úterý 2. 1. 2018 budou zcela nedostupné i služby, které pro ověření totožnosti žadatele využívají přihlašovací údaje do datové schránky uživatele. Mezi ty patří např. portály Finanční správy, České správy sociálního zabezpečení nebo služby CzechPOINT@home, které na Portálu veřejné správy nabízejí možnost získat do datové schránky elektronické výpisy (např. z Rejstříku trestů, bodového hodnocení  řidiče a další). Na žádném ze 7 247 kontaktních míst Czech POINTAsistované místo výkonu veřejné správy,kde lze zažádat o výpis z veřejných i neveřejných rejstříků, podat podání, zažádat o datovou schránku, či provést autorizovanou konverzi na žádost.
nebudou dostupné služby, jako je zřízení nebo znepřístupnění datové schránky, ale ani služby autorizované konverze s možností zaslání nebo vyzvednutí, které nabízí služba Úschovny systému Czech POINTAsistované místo výkonu veřejné správy,kde lze zažádat o výpis z veřejných i neveřejných rejstříků, podat podání, zažádat o datovou schránku, či provést autorizovanou konverzi na žádost.
. V době odstávky rovněž nebude možné uveřejnit žádné dokumenty v Registru smluv ani na Portálu veřejné správy."
, uvádí ministerstvo vnitra v tiskové zprávě.

Informační systém datových schránek funguje od roku 2009 a aktuálně je nezbytný přechod na novou infrastrukturu

V této souvislosti je třeba učinit všechny potřebné kroky, díky kterým bude zachována maximální bezpečnost systému a integrita dat. Pro podání, které je nutné provést v průběhu odstávky, je možné použít email opatřený uznávaným elektronickým podpisem odeslaný na elektronickou podatelnu úřadu.

Zdroj: mvcr.cz

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

MPO má za úkol zpracovat modelové příklady k implementaci GDPR
19.2.2018
Hospodařský výbor zaúkoloval ministerstvo průmyslu a...
Ostrý provoz Portálu občana začne v červenci
19.2.2018
Portál občana spravovaný resortem vnitra by měl údajně...
Vláda zrušila koordinátora digitální agendy a vládním zmocněncem pro IT a digitalizaci určila Dzurillu
15.2.2018
Server eGov.cz má k dispozici materiál ministerva...
Desítky starostů a obecních zastupitelů rezignovaly kvůli Registru majetku
9.2.2018
Zástupci měst a obcí budou příští týden přesvědčovat...
Výbor pro veřejnou správu má nově čtyři podvýbory, zaměří se na veřejnou správu i eGovernment
5.2.2018
Předseda Pirátů Ivan Bartoš vedl minulý týden zasedání...

Diskuse

comments powered by Disqus