
Resort dopravy se 8. března chystá otevřít obálky s nabídkami čtyř společností, které chtějí po roce 2019 provozovat mýtný systém v Česku. Zakázka, jejíž hodnotu úředníci předběžně odhadli na 29 miliard korun, určí, kdo bude následujících deset let dohlížet na kamiony projíždějící po českých dálnicích a také některých silnicích první třídy. A jaké jsou další plány ministra Ťoka?
"(Provozovatel mýtného) firma Kapsch dostávala od roku 2006 za provoz přes dvě miliardy ročně. V roce 2016 jsme to snížili o 500 milionů. Po otevření obálek zjistíme, jestli jsme šli správnou cestou, nebo jsme byli ve vyjednávání ještě měkcí," uvedl pro HN ministr dopravy Dan Ťok.
Ministr chce i v případě snížení nákladů na provoz mýta převzít mýto pod křídla státu
I v případě, že se s novým provozovatelem podaří od roku 2020 náklady výrazněji snížit, ministerstvo by podle Ťoka mělo začít pracovat na tom, aby v budoucnu provoz mýtného systému převzal a provozoval přímo stát.
"Myslím si, že bychom měli postupně a bezpečnou cestou dojít k tomu, že se o mýto budeme starat sami. Když nyní dostaneme od některé z firem zajímavou cenovou nabídku na provoz, měli bychom s ní spolupracovat a s tímto novým provozovatelem připravovat plán přechodu mýta přímo pod stát," uvedl pro HN Ťok.
Tento přechod podle něj není možné udělat okamžitě. Ministerstvo by v současné době na provoz nemělo kvalifikované pracovníky.
Zdroj: ihned.cz